Glögg utan tillsatt socker

Förra året var jag ju höggravid vid den här tiden och kunde bara dricka saftglögg - men den fanns ju inte som "utan tillsatt socker" så det blev väldigt lite av den varan!
 
Tidigare har jag druckit "Tindra glögg utan tillsatt socker" 2,2% men den verkar inte finnas längre så vi har letat efter en ersättare! Vi hittade flera olika med 10% alkohol men det är lite för mycket för mig för jag tycker ju om att ta en liten glögg på kvällen under december månad och då blir det lite väl starkt!
 
Men sen hittade vi "Saturnus glögg utan tillsatt socker" som fanns både som 10% och 2,2% - så sen gällde det bara att hitta en butik som hade den inne för det är det ju verkligen inte alla som har! När vi till slut hittade så köpte vi tre flaskor!
 
 
Jag serverar ju min glögg i espressokopparna från Filippa K Rörstrand! Tycker att muggarna är lagom stora och sen kan man ha dem framme alltid istället för att "packa undan julsakerna"!
 
Jaja... "glögg utan tillsatt socker" betyder ju inte att det är helt utan socker och inte påverkar bs - för glögg påverkar ju bs rätt mycket vilket som! Men "utan tillsatt socker" är ju bättre för oss diabetiker och jag som älskar glögg tycker att det är skönt att det finns! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor